Forum NC 700 Strona Główna NC 700

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kilka informacji o oponach Metzeler w serii NC 700

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum NC 700 Strona Główna -> Jak jeździć bezpieczniej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał_Pń




Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:39, 17 Paź 2012    Temat postu: Kilka informacji o oponach Metzeler w serii NC 700

Poniżej wklejam treść artykułu o oponach
Metzeler Roadtec Z8 Interact - stosowanych m.in. w modelach serii NC700:

Monachium, 10 kwietnia 2012 r. – Metzeler Roadtec Z8 Interact™* to najbezpieczniejsze opony na mokrą nawierzchnię, co potwierdziła niemiecka jednostka Motorrad TestCenter, która przeprowadziła test porównujący produkt firmy Metzeler z bezpośrednią konkurencją. Wydajność i hamowanie na mokrych nawierzchniach to coraz bardziej kluczowe czynniki podczas wyboru opon motocyklowych, zwłaszcza w tych krajach, gdzie w każdej chwili może nastąpić nagła zmiana warunków pogodowych, a motocykliści wymagają wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, firma Metzeler opracowała nowe mieszanki opon Roadtec Z8 Interact™* i tym samym zaoferowała motocyklistom nie tylko najnowsze rozwiązania technologiczne zwiększające wydajność na mokrej nawierzchni, ale również opony o szerokim wachlarzu zastosowań, które tworzą nowy standard pod kątem wydajności w każdych warunkach pogodowych (zarówno przy niskim jak i wysokim poziomie temperatury i wilgotności).

Dzięki udoskonaleniu swego i tak już znakomitego produktu firma Metzeler z dumą wprowadza nowy standard w zakresie bezpieczeństwa i wydajności na mokrych nawierzchniach. Potwierdzeniem tej wiodącej pozycji są wyniki testu przeprowadzonego przez prestiżową jednostkę Motorrad TestCenter – jedno z najważniejszych i najbardziej renomowanych centrów badawczych w Europie. Podczas testu opony Metzeler Roadtec Z8 Interact™* zostały porównane z modelami Bridgestone Battlax BT 023, Continental Road Attack 2, Dunlop Sportmax Roadsmart II oraz Michelin Pilot Road 3.

Podczas testu na mokrej nawierzchni jednostka Motorrad TestCenter zastosowała następujące kryteria: precyzja i charakterystyka prowadzenia, utrzymanie toru jazdy podczas przyspieszania, łatwość prowadzenia, przyczepność w pochyleniu dla przedniej i tylnej opony, przyczepność podczas przyspieszania, zachowanie w zakresie granicznym, sprzężenie zwrotne w pochyleniu, stabilność hamowania podczas pełnego hamowania z systemem ABS.

Aby zweryfikować ewentualne odchylenia w wynikach testu wynikające z wagi i/lub geometrii zawieszenia motocykla, do testu wybrano modele Honda CBR600F ABS oraz Suzuki Bandit 1250 ABS. Test został przeprowadzony w styczniu i lutym 2012 r. w suchych warunkach klimatycznych, przy lekkim zachmurzeniu, temperaturze powietrza na poziomie 9±1°C i temperaturze asfaltu na poziomie 12±2°C. Test na mokrej nawierzchni odbył się na torze testowym Vizzola Ticino, który posiada system ciągłego nawadniania i oferuje dobry współczynnik tarcia przydatny przy maksymalnym pochyleniu i najwyższych prędkościach na zakrętach. Opony Metzeler Roadtec Z8 Interact™* nie tylko okazały się najbezpieczniejszym modelem na mokrą nawierzchnię, ale pozwoliły również osiągnąć najszybszy czas okrążenia. Po uwzględnieniu wszystkich wyników

osiągniętych podczas testu Motorrad TestCenter ogłosiło, że opony Metzeler Roadtec Z8 Interact™* przewyższają konkurencyjne modele z tego segmentu.

Ranking przygotowany przez Motorrad TestCenter po zakończeniu testu porównawczego wygląda następująco:

1. miejsce: Metzeler Roadtec Z8 Interact™*
2. miejsce: Michelin Pilot Road 3
3. miejsce: Bridgestone Battlax BT 023
4. miejsce: Continental Road Attack 2
5. miejsce: Dunlop Sportmax Roadsmart II

Wynik ten osiągnięto dzięki zastosowaniu nowych mieszanek i wprowadzeniu kilku zmian w budowie opony przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowej rzeźby i profilu bieżnika, których doskonała jakość została już niejednokrotnie udowodniona.

Głównym celem Działu Badań i Rozwoju firmy Metzeler było uzyskanie doskonałej wydajności na mokrej nawierzchni ze szczególnym uwzględnieniem czynników krytycznych, takich jak hamowanie i przyczepność na mokrym torze oraz zachowanie i przyczepność podczas nagłego hamowania. Praca tego działu przyniosła rewolucyjne efekty dzięki połączeniu mieszanek krzemowych najnowszej generacji z wysokowydajnym polimerem syntetycznym oraz różnego rodzaju żywicami i zmiękczaczami.

W ten sposób firma Metzeler stworzyła zupełnie nową mieszankę oferującą doskonałą przyczepność chemiczną na mokrej nawierzchni i najszerszy możliwy zakres temperatur pracy od 4°C do ponad 35°C. Przy takim zakresie temperatury powietrza opona natychmiast zapewnia najwyższą wydajność. Kolejną zaletą nowej mieszanki jest to, że może harmonizować wewnętrzne materiały konstrukcyjne, zapewniając lepszą interakcję między konstrukcją opony a bieżnikiem.

W tylnej oponie zastosowano mieszankę podwójną w proporcjach 40-20-40 na całym profilu. Mieszanka w strefie środkowej ma szerokość ok. 45 mm (w zależności od rozmiaru występują niewielkie różnice) i zawiera 70% krzemionki stworzonej z myślą o optymalizacji przebiegu i stabilności nawet przy dużych prędkościach. Mieszanka w strefie barku natomiast rozciąga się na szerokość profilu ok. 88 mm po obu stronach i zawiera 100% krzemionki, co znacznie zwiększa przyczepność na mokrych nawierzchniach i redukuje poślizg w każdych warunkach.

Tymczasem w przedniej oponie zastosowano mieszankę pojedynczą, która zawiera aktualnie 100% krzemionki powstałej na bazie tej stosowanej na barkach tylnej opony (dotychczas używano 50% krzemionki i 50% sadzy). Nowe polimery oraz konfiguracja wypełniacza opracowana z wykorzystaniem nowej procedury mieszania zapewniają krótki czas nagrzewania i przyczepność na suchej nawierzchni.

Jeśli chodzi o konstrukcję opon Roadtec Z8 Interact™* w nowej specyfikacji, wykorzystują one oczywiście uznaną technologię Interact™ z zastosowaniem nowego układu zróżnicowanego napięcia. Jak już wspomniano, zmiany te miały na celu rozszerzenie zakresu zastosowania opon tak, aby mogły pracować z najwyższą wydajnością zarówno przy niskich temperaturach i dużej wilgotności jak i wysokich temperaturach i niskiej wilgotności. Założenia te zrealizowano dzięki przyjęciu dwóch głównych celów:

1. Znaczne zwiększenie przyczepności na mokrych nawierzchniach:

Aby ułatwić prowadzenie i zapewnić wyjątkową przyczepność chemiczną, firma Metzeler zastosowała mieszankę krzemową 100%. Biorąc pod uwagę miękkość tej mieszanki oraz chęć utrzymania wysokiego poziomu stabilności, regularności zastosowań i łatwości jazdy, w porównaniu z poprzednim modelem zespół badawczy firmy Metzeler zwiększył napięcie stalowego opasania do 0° przy jednoczesnym zastosowaniu podobnej rzeźby bieżnika, tj. wyższej w strefie środkowej i niższej przy krawędzi barku.
Aby poprawić wydajność hamowania z uwagi na większą twardość strefy środkowej mieszanki, napięcie stalowego opasania zmniejszono do 0°, co pozwoliło zwiększyć powierzchnię styku i przyspieszyć nagrzewanie mieszanki, polepszając tym samym jej przyczepność.

2. Zachowanie maksymalnej wydajności osiąganej przez poprzednią wersję opon Roadtec Z8 Interact™ oraz wydajności progresywnej w pochyleniu podczas wchodzenia w zakręty: aby zrównoważyć różnice w twardości w tych miejscach, w których nastąpiły zmiany w mieszance, zastosowano napięcie opasania stalowego na poziomie 0°.

Opatentowana przez firmę Metzeler technologia Interact™ pozwala łączyć nawet bardzo zróżnicowane mieszanki przy zachowaniu wszystkich ich zalet, w tym tradycyjnej wydajności progresywnej znanej z modelu Roadtec Z8 Interact™.

Metzeler udoskonala technologię wykorzystującą stalowe opasanie opon motocyklowych na poziomie 0° od 1992 r. Fakt, że prace te trwają nieustannie od 20 lat pokazuje, jak bardzo firma wierzy w potencjał tego rozwiązania. W 2008 r. firma Metzeler zaprezentowała rewolucyjną technologię Interact™ będącą ostatnim etapem tego procesu rozwoju. Jest to obecnie najbardziej zaawansowana technologia opasania na rynku, która wykorzystuje wpływ zróżnicowanego napięcia na mieszankę. Aby odpowiedzieć na potrzeby związane z coraz szerszym zakresem zastosowań i zaoferować niespotykany dotychczas poziom wydajności na mokrej nawierzchni, inżynierowie firmy Metzeler musieli opracować mieszanki o wysokiej przyczepności chemicznej zarówno w przedniej oponie jak i w strefie barku tylnej opony, pamiętając o tym, że strefa środkowa powinna zapewniać odpowiedni przebieg i stabilność. Przy tej konfiguracji konstrukcja Interact™ zapewnia wyjątkowy ciąg i umożliwia progresywne mieszanie dwóch skrajnie różnych mieszanek w obrębie jednej opony.

Nowa specyfikacja opony jest w 100% zgodna z poprzednim modelem, co znaczy, że można je mieszać i używać w motocyklach, w których dotychczas stosowano poprzednią wersję opon Roadtec Z8 Interact™.

Modele Roadtec Z8 Interact™* z nowymi mieszankami będą dostępne u przedstawicieli firmy Metzeler na terenie całej Europy od kwietnia, a w pozostałych regionach świata pod koniec 2012 r. Oferta obejmuje oponę przednią (M) 120/70 ZR17 w wersji 1-ply i opony tylne: 180/55 ZR17 w wersji 2-ply (O) oraz 190/50 ZR17 i 190/55 ZR17 w wersjach 1-ply (M) i 2-ply (O)[1].


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum NC 700 Strona Główna -> Jak jeździć bezpieczniej Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin